tjgtpi

tjgtpi

tjgtpi

tjgtpi

۲۸ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

کوالکام آنتن 5G جدیدی را با نام QTM052 و سرعت فوق‌العاده معرفی کرد

حس شنوایی پشه‌ها نقش مهمی در شناسایی پشه‌های ماده در اجتماعات بزرگ پشه‌ها هنگام تولید مثل دارد و درک صحیح نحوه جفت یابی پشه‌ها برای توسعه استراتژی‌های کنترل موثر جمعیت آن‌ها، ضروری است.

پیش از این محققان دریافتند شاخک‌های پشه نر با فرکانس مشابه حرکت باله‌های پشه ماده لرزش می‌کند. برای کشف علت این امر سه نوع پشه حامل بیماری که در دسته‌های بزرگ اقدام به جفت گیری می‌کنند در محیط آزمایشگاه مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد پشه‌های نر از حرکت بال‌های خود برای تقویت صدا استفاده می‌کنند.
ترکیب صدای بال پشه‌های نر و ماده نوعی موج اعوجاج ایجاد می‌کند که توسط شاخک‌های پشه نر دریافت و ترجمه می‌شود. شاخک ها پس از دریافت ارتعاش ترکیبی، فرکانس بال های ماده را جدا کرده و موج اعوجاج را تشدید می‌کنند.
در واقع آنچه پشه نر می‌شنود صدای بال پشه ماده نیست، بلکه صدایی ترکیبی است که به منظور تقویت صدای بال‌های پشه ماده تولید شده است.
مغز پشه نر به گونه‌ای عمل می‌کند که هنگام نزدیک شدن پشه ماده، شاخک‌های پشه نر شروع به ارتعاش می‌کنند.
محققان امیدوارند با استفاده از نتایج این تحقیقات در آینده نزدیک بتوانند تله‌های صوتی برای به دام انداختن پشه‌های حامل بیماری بسازند و پشه‌های ماده به دام افتاده را به صورت ژنتیکی عقیم کنند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

 

5656

منبع
  • tjgtpi tjgtpi
دست درازی بشر به تاج خورشید

آرتور اشکین این جایزه را به دلیل توسعه انبرک نوری دریافت کرد که کاربرد گسترده‌ای در سیستم‌های بیولوژیکی دارد. یکی از کاربردهای این روش امکان جابجایی ارگانیسم‌های بسیار کوچک مانند سلول ها در ابعاد میکرو است.
همچنین می توان از این ابزار برای جابجایی و تثبیت ویرس‌ها، میکروب‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌ها استفاده کرد. وی از اوایل دهه 1960 میلادی، یعنی مقارن با اختراع لیزر، در حال کار و پژوهش روی این پروژه بوده است. وی سالخورده ترین برنده جایزه نوبل است.
مورو و استریکلند نیز جایزه را به دلیل توسعه روشی برای تولید پالس های بسیار شدید و فوق کوتاه اپتیکی دریافت کردند. این روش نیز کاربردهای گسترده ای دارد و یکی از کاربردهای آن در جراحی چشم با استفاده از لیزر است.
با استفاده از این روش می توان برش ها و منافذ بسیار دقیق در موجودات زنده در ابعاد میکروسکوپی ایجاد کرد. این دو دانشمند از اوایل دهه 80 میلادی در دانشگاه روچستر کار مشترک خود را اغاز کردند.
استریکلند 55 ساله سومین زنی است که موفق به دریافت نوبل شده است. ماری کوری در سال 1903 میلادی به دلیل کشف تابش و ماریا گوپرت مایر در سال 1963 به دلیل کشفیاتی در زمینه ساختار هسته موفق به دریافت این جایزه شدند.
ارزش مادی جایزه نوبل فیزیک 9 میلیون کرون سوئد (حدود یک میلون دلار) است.آکادمی سلطنتی نوبل هر دو اختراع را انقلابی در فیزیک لیزر نامیده است.

 

5656

منبع
  • tjgtpi tjgtpi
کبوتر جاسوس چینی روی سر مردم/ عکس

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مشترکان بزرگترین اپراتور دیتای کشور از این پس هنگام استفاده از نرم افزار کاربردی «ایرانسل من»، علاوه بر دسترسی به امکانات گسترده مدیریت حساب و خرید محصولات، با استفاده از قابلیت گفت و گوی آنلاین می‌توانند با کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان ایرانسل در ?? ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته گفت‌وگو کنند و با طرح پرسش‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود، پاسخ‌های لازم را در همان زمان دریافت کنند.

ایرانسل

پیش از این، نزدیک به سه سال قبل، ایرانسل در راستای تحقق تجربه زندگی دیجیتال و همچنین با هدف توسعه و بهبود فرایند پشتیبانی مشترکانی که تمایل دارند به جای تماس با مرکز ارتباط با مشتریان ایرانسل درخواست های خود را به صورت آنلاین مطرح کنند سامانه گفت‌وگوی آنلاین (Chat) را در وب‌سایت خود توسعه داده بود.

ایرانسل

همچنین ایرانسل با هدف برقراری ارتباط موثر با مشترکان خود، نسبت به راه‌اندازی نخستین مرکز ارتباط با مشتریان به صورت شبانه‌روزی، نخستین سامانه تحت وب پشتیبانی مشترکان تلفن همراه، نخستین نرم‌افزار کاربردی کنترل یکپارچه حساب کاربری و نخستین سامانه‌های پشتیبانی مشترکان در شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده بود.

در کنار نرم افزار کاربردی «ایرانسل من»، وب‌سایت این سرویس نیز در دسترس مشترکان ایرانسل قرار دارد و امکان کنترل و مدیریت حساب‌های ایرانسلی را برای کاربران رایانه‌های شخصی از طریق مرورگر وب امکان‌پذیر کرده است.

مشترکان ایرانسل می‌توانند برای دریافت و نصب نرم افزار کاربردی «ایرانسل من» به وب‌سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir/myirancell مراجعه کنند. همچنین نسخه وب این اپلیکیشن در نشانی my.irancell.ir در اختیار مشترکان ایرانسل قرار گرفته است.

کاربران اندرویدی نیز می‌توانند از طریق فروشگاه نرم افزارهای اندرویدی گوگل پلی و کافه بازار این نرم افزار کاربردی را دانلود و نصب کنند. برای کاربران سیستم عامل IOS نیز این نرم افزار از طریق فروشگاه سیب اپ در دسترس قرارگرفته است.

2121

منبع
  • tjgtpi tjgtpi
استفاده از رادار برای نظارت بر ضربان قلب

داشتن یک باور ذهنی ساده نسبت به خود، می‌تواند عملکرد ذهنی را به طرز چشمگیری افزایش دهد. به عقیده محققان افرادی که باور دارند هوش را می‌توان بهبود بخشید بهتر است این مسئله را امتحان کنند. به گفته دانشمندان، دانشجوهای سال اولی که معتقدند امکان ارتقای هوششان وجود دارد، می‌توانند نمرات بهتر و بالاتری کسب کنند.

از دو سال گذشته فاصله و شکاف بین افرادی که نوعی رشد ذهنی پیداکرده‌اند باکسانی که اعتقاددارند هوش ثابت بوده و رشد نمی‌کند، بسیار زیاد شده است.

پژوهش‌های این گروه تحقیقاتی حاصل بررسی اطلاعات 464 دانشجو که به دو بخش تقسیم می‌شدند، است. هر دو تحقیق نشان‌دهنده رشد فکری و هوش افراد بوده است. در تحقیق اول صرفاً باورهای دانشجویان موردسنجش و اندازه‌گیری قرار گرفت. در تحقیق دوم، گروهی به دانشجویان آموزش دادند که باور کنند هوششان قابل‌بهبود پیدا کردن است.

با این روش دانشجویانی که باور کردند که هوش قابل ارتقا بوده توانستند نمرات بهتری بگیرند و شکاف و فاصله نشان با دانشجویانی که تصور می‌کردند هوش ثابت است، افزایش پیدا کرد. محققان عملکرد پیشرفت رشد ذهنی دانشجویان را نتیجه تلاش بیشتر و واکنش مثبت‌تر می‌دانند.

پروفسور کارول دوک (Carol Dweck) از محققان این گروه پژوهشی اعلام کرد: «این تحقیقات اهمیت اعتقادات دانشجویان و اثر آن را در پیشرفت تحصیلی نشان را نشان می‌دهد. علاوه بر این می‌توان گفت این باورها و اعتقادات قابل‌تغییر بوده و می‌تواند باعث موفقیت بیشتر دانشجویان شود.»

5656

منبع
  • tjgtpi tjgtpi
ایرانسل سومین کمپ مشترک استعدادیابی خود با لالیگا را برگزار می‌کند

شرکت Libre Computer مدعی است رایانه تولیدی آن که در واقع یک برد سخت افزاری کوچک است تا ۱۰ برابر سریع تر از لافریت (La Frite) است.ابعاد این برد ۶.۴ در ۵.۵ سانتیمتر بوده و شرکت سازنده تصریح کرده آزمایش های انجام شده و مقایسه این رایانه با نمونه های مشابه و کوچک برتری آن را ثابت می کند.این رایانه کوچک مجهز به پردازنده چهارهسته ای ARM Cortex-A۵۳ و ۶۴ بیتی ۱.۲ گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی Mali-۴۵۰ است و همراه با یک گیگابایت رم DDR۴ SD عرضه می شود. پشتیبانی از پخش ویدئو با دقت ۱۰۸۰ پیکسل و خروجی هایی با فرمت های H.۲۶۵/H.۲۶۴/VP۹ از جمله مزایای آن است.از جمله سیستم عامل های سازگار با این رایانه کوچک می توان به توزیع های مختلف لینوکس مانند اوبونتو و همین طور اندروید ۸ (Oreo) اشاره کرد. دو پورت یواس بی ۲، یک پورت HDMI ۲.۰، Ethernet صدمگابایتی و قابلیت ارتباطی میکرو یو اس بی برای تامین برق این رایانه در نظر گرفته شده است.قیمت این رایانه با رم ۵۱۲ مگابایتی ۵دلار خواهد بود.
منبع
  • tjgtpi tjgtpi
پلیمر جدیدی که بافت‌های بدن را ترمیم می‌کند

نوکیا ۳.۱ پلاس، نام جدیدترین گوشی فنلاندی‌ها است که ضمن بهره‌گیری از نمایشگر ۶ اینچی، برای پردازش تسک‌ها از هلیو P22 مدیاتک استفاده می‌کند.

منبع
  • tjgtpi tjgtpi
باید‌ها و نبایدها در طول موج‌های گرما

گوگل در حاشیه‌ی مراسم معرفی پیکسل ۳ از سرویس‌های جدید خود در حوزه‌ی خانه‌ی هوشمند با نام Home View و همچنین طراحی جدید اپلیکیشن گوگل‌هوم رونمایی کرد.منبع

  • tjgtpi tjgtpi
گجت پوشیدنی با قابلیت خواندن افکار ساخته شد

وان پلاس ۶ تی به عنوان نسل جدید گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی ۸ آبان ماه طی مراسمی که ساعت ۱۸ در شهر نیویورک برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد. منبع

  • tjgtpi tjgtpi
فیسبوک ۱۲۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را به دلیل گزارش مالی ضعیف از دست داد

 دانشمندان انگلیسی پس از چند دهه پژوهش توانستند شواهد محکمی مبنی بر اهمیت خواب روی تقویت حافظه و شناخت محیطی پیدا کنند.این مسئله واضح است که اطلاعاتی که در زمان بیداری در ذهن یک فرد به دست می‌آید، پس از یک دوره خواب در اعماق ذهن نقش می‌بندد.در این راستا، محققان دانشگاه "بریستول"(University of Bristol) از سال ۲۰۱۶ تاکنون پژوهشی را انجام داده‌اند که "خواب" را به عنوان بخش حیاتی در فرآیند مطالعه دروس می‌داند و محققان این پروژه معتقدند دانشجویان باید برای حفظ سریع‌تر اطلاعات، خواب خوبی داشته‌ باشند.این تحقیقات نشان می‌دهد، یک "چرت" کوتاه می‌تواند به یک فرد کمک کند که اطلاعات گوناگون را در ذهنش پردازش کند. با خواب کوتاه، حتی اطلاعاتی که فرد در حالت خودآگاه از درک آنها ناتوان است و در ضمیر ناخودآگاه وی قرار دارد، بهتر پردازش می‌شود.تاکنون محققان به این موضوع پی برده‌ بودند که خواب به بهبود توانایی‌های فرد در حل مشکلات کمک می‌کند که تحقیقات محققان دانشگاه بریستول نیز تصدیقی بر این نکته بود.

در این مطالعه روی ۱۶ فرد سالم آزمایشاتی صورت گرفت و پاسخ عصبی شرکت‌کنندگان آزمایش با استفاده از "نوار مغزی"(Electroencephalography)ردیابی شد.پس از اولین دور آزمایش به برخی از شرکت‌کنندگان گفته‌ شد که مستقیما یک خواب ۹۰ دقیقه‌ای داشته‌ باشند. این در حالی بود که باقی شرکت‌کنندگان بیدار مانده‌ بودند.پس از آن آزمایش دوباره تکرار شدنتایج نشان داد، گروهی که پس از دور اول آزمایش خوابیدند، در پاسخ‌ نوار مغزی خود سرعت بیشتری یافتند و عملکرد آن‌ها بهبود پیدا کردبه همین دلیل این محققان فرضیه‌ای را مطرح کردند که یک چرت ۹۰ دقیقه‌ای به نحوی می‌تواند توانایی شرکت‌کنندگان در پردازش اطلاعات مغزی در ضمیر ناخودآگاه را بهبود بخشد."ضمیر ناخودآگاه" به عنوان یک پایگاه اطلاعاتی بسیار بزرگ در مغز است که همه‌ سرگذشت انسان‌ها از کودکی تا مرگ را در خود ذخیره می‌کند.همه تجربیات زندگی، باورها و اعتقادها در ضمیر ناخودآگاه فرد ذخیره می‌شود.این تحقیقات بینش جدیدی را در مورد چگونگی عملکرد مغز در پردازش اطلاعات فراهم می‌آورد. اطلاعاتی که آگاهانه آن‌ها را درک نمی‌کنیم.تیم تحقیقاتی دانشگاه "بریستول" در حال انجام تحقیقات بیشتری در زمینه مکانیسم‌های عصبی اساسی است که به یافتن راه‌هایی برای تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند.نتایج این پژوهش در مجله "The Journal of Sleep Research" انتشار یافت.
منبع
  • tjgtpi tjgtpi
نسخه جدید گوگل کروم برای دسکتاپ با تغییرات عمده در طراحی منتشر شد

مدیرعامل شاتل موبایل، بزرگترین چالش بازار اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) را دامپینگ در تعرفه‌های دیتا توسط اپراتورهای MNO عنوان کرد.منبع

  • tjgtpi tjgtpi