tjgtpi

tjgtpi

tjgtpi

tjgtpi

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

مدیرعامل ارتباطات زیرساخت: تحریم ها در توسعه زیرساخت ارتباطی کشور بی‌تاثیر هستند

سامسونگ که مالک شرکت AKG محسوب می‌شود به‌تازگی سه مدل هدفون جدید بی‌سیم شامل یک ایرفون، یک هدفون روی گوشی و یک هدفون نویزکنسلینگ معرفی کرده است.0
سامسونگ امروز از عرضه سه هدفون جدید AKG به بازار خبر داد. این هدفون‌ها در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۳۵۰ دلار بوده و بی‌شک به رقابت با بزرگان این زمینه خواهند پرداخت.AKG Y100ایرفون بی‌سیم AKG Y100 که البته از نوع دورگردنی است قیمتی معادل ۱۰۰ دلار دارد. این ایرفون با قابلیت Ambient Aware اجازه می‌دهد در صورت نیاز بتوانید صدای محیط اطراف خود را نیز در کنار موسیقی بشنوید.AKG Y100‌ با وزن اندک ۲۴ گرمی بسیار راحت و ایمن است و باتری آن‌ها با ۲ ساعت شارژ ۸ ساعت موسیقی مداوم پخش خواهد کرد. این ایرفون در چهار رنگ مشکی، آبی، صورتی و سبز با ریموت کنترل و میکروفون عرضه می‌شود.AKG Y500 بیرداینامیک هدفون نویزکنسلینگ Lagoon ANC را معرفی کرد سونی هدفون نویزکنسلینگ WH-1000XM3 را با بهبودهای فراوان… این مدل یک هدفون روی گوشی یا On-Ear محسوب می‌شود. Y500 را می‌توانید به‌صورت همزمان به دو دستگاه متصل کرده و تنها با فشردن یک دکمه بین آن‌ها سوییچ کنید. این هدفون‌ها همچنین تشخیص می‌دهند چه زمانی آن‌ها را از روی سرتان برمی‌دارید و به‌صورت خودکار موسیقی را متوقف خواهند کرد.AKG Y500 نیز به قابلیت Ambien Aware مجهز است تا در خیابان و مکان‌های حساس حواستان از محیط اطراف پرت نشود. دوام شارژ این مدل ۳۳ ساعت و مدت لازم برای شارژ نیز ۲.۵ ساعت عنوان شده است. این هدفون ۲۳۰ گرمی با قیمت ۱۵۰ دلار و در رنگ‌های مشکی، صورتی، آبی و سبز عرضه می‌شود.AKG N700NCسرانجام آخرین مدل معرفی شده که بهترین مدل نیز هست AKG N700NC نام دارد. این هدفون مانند بسیاری از رقبای قدرتمند خود از جمله WH-1000XM3 سونی و Bose QC35II دارای قابلیت نویزکنسلینگ فعال است و قیمتی مشابه نیز دارد.N700NC با ایرپدهای بزرگ و راحت بی‌شک یک مدل Over-Ear محسوب می‌شود و می‌توانید میزان نویزکنسلینگ را نیز به دلخواه خود تنظیم کنید. این هدفون‌ها پس از ۲ ساعت شارژ شدن می‌توانند تا ۲۰ ساعت با نویزکنسلینگ فعال و ۳۶ ساعت بدون آن موسیقی پخش کنند.به نظر می‌رسد کیفیت ساخت و راحتی این مدل ایده‌آل باشد اما باید دید از نظر نویزکنسلینگ چگونه خواهد توانست پرچم‌دارانی مثل WH-1000XM3 سونی را در رده قیمتی ۳۵۰ دلاری خود به چالش بکشد.منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۴۴
  • tjgtpi tjgtpi
اشتباهات رایج در دیجیتال مارکتینگ

در زمانی نه چندان دور، عرصه ارتباطات به دورهمی های شبانه خانوادگی ختم می شد که دردها و خواسته ها یکی یکی در آن مطرح می شد و والدین از حال و روز فرزندان خود به خوبی آگاه می شدند و در حد توان با مشورت و همراهی، باری از دوش خود و فرزندان بر می داشتند.
اما با نیم نگاهی به محیط اطراف، شاهد تغییرات در نوع ارتباطات میان خانواده ها که روانشناسان از آن به عنوان شکاف نسلی یاد می کنند، در آداب سخنوری با بزرگان، در بیان خواسته ها و توقعات فرزندان از والدین هستیم که بیشتر آن ریشه در از بین رفتن محافل دورهمی خانوادگی و انتخاب فضای مجازی برای بیان خواسته ها دارد.
از سویی دیگر والدین هم با برگزیدن دلمشغولی به نام شبکه های اجتماعی و فضاهای اینترنتی، ناخواسته از فرزندان غافل مانده و بزرگ شدن فرزندان خود را به خود آنان واگذار کرده اند. بر همین اساس، در بسیاری از خانواده ها، فرزندانی با اعتماد به نفس پایین، ناتوان در بیان خواسته ها، دارای رفتارهای سلبی نسبت به همسالان و گوشه گیر رشد می کنند که چهاردیواری اتاق و گوشی همراه را به تمام دنیا ترجیح می دهند؛ کودکانی که اعتیاد والدین به فضاهای مجازی، آنان را از وجود والدین محروم و یتیم کرده است.

**والدین معتاد به فضای مجازی، اختلاسگران محبت از فرزندان
خانواده، نخستین نهاد اجتماعی و محیط آموزش و تعلیم و تربیت کودکان است؛کودکانی که محبت و عاطفه در خانواده، می‌تواند روح آشفته آنان را درمان کند و آنان را به زندگی سعادتمند و موفق امیدوار کند.
اما در سال های اخیر، با ورود فناوری های دیجیتالی و اینترنتی به عرصه خانوادگی و دسترسی آسان به آن، فضای مهر و محبت از راهی دیگر خارج شده و والدین به جای کشیدن دست محبت بر سر فرزندان، صفحه های مجازی را ورق می زنند تا در میدان رقابت از اطرافیان جا نمانند. غافل از این که به اختلاسگران بزرگ محبت تبدیل شده اند که محیط خانه ای را که باید مهرورزی و عاطفه در آن موج بزند به تلاطم امواج اینترنت آلوده کرده اند.
موضوعی که «محبوبه شهبازی» روانشناس کودک به آن اشاره کرد و درباره عوارض این کمبود محبت بر رفتار فرزندان گفت: تاثیر والدین بر کودک تا حدی است که می تواند بر عوامل ارثی از جمله میزان هوش، خلق و خوی و سایر ویژگی های ژنتیکی کودک تاثیری چشمگیر داشته باشد و این اثر به راحتی مسیر زندگی کودک را تغییر خواهد داد. کودک از والدینِ خود، یاد می گیرد چگونه راه برود، چگونه حرف بزند و چگونه مفید و موثر باشد؛ همه اینها نیازمند صرف زمان توسط والدینی تاثیرگذار و دقیق است.
وی افزود: حال آن که والدینی که بیشتر زمان خود را در فضای مجازی می گذرانند، نه تنها زمانی برای تاثیر بر رشد کودک ندارند، بلکه این سبک زندگی را به کودک خود نیز انتقال می دهند. همچنین کودکانی که از جانب والدین مورد غفلت قرار می گیرند دچار خود کم بینی می شوند؛ ادارکی نادرست از خود خواهند داشت و در نتیجه در روابط اجتماعی دچار مشکل می شوند.

**خانواده، عاملیت مجاز شمردن فضای مجازی
والدین به طور ناخواسته از جمله عوامل اشاعه دهنده استفاده از اینترنت در میان اعضای خانواده هستند. به عبارتی دیگر، از آن جا که والدین الگوی اصلی فرزندان به شمار می روند، وقت گذرانی و ولنگاری های زیاد آنان در شبکه های اجتماعی، تاثیرات مخربی بر کودکان و نوجوانان بر جای می گذارد.
همچنین دلسوزی بی مورد برای فرزندان، فکر این که فرزند از همسالان خود کم نداشته باشد، تشویق آنان به درس خواندن با وعده خریدن تبلت، موبایل هوشمند یا هر نوع وسایل ارتباطی نوین و ترفندهای دیگر، به معنای دادن مجوز و تشویق فرزندان به حضور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که در صورت نبود نظارت و کنترل، دریچه ای به روی آنان گشوده می شود که بستن آن امکان پذیر نخواهد بود.
در همین راستا، «پروانه محمدخانی» روانشناس بالینی به الگوپذیری فرزندان از رفتار والدین اشاره کرد و گفت: پدر و مادری که خود را در فضای مجازی محصور کرده یا به نوعی زمان زیادی را در آن می گذرانند، به مثابه مدلینگی هستند که فرزندان با مشاهده آنان، الگو برداری می کنند و تغییرات رفتاری تازه ای از خود بروز می دهند. ضمن این که وقت گذرانی در فضای مجازی، موجب غفلت والدین از نیازهای کودکان و سرخوردگی آنان می شود.
محمدخانی، رفتارهای پرخطر و آسیب زا به خود، خودکشی و خودزنی را دیگر واکنش فرزندان به این نامهربانی ها عنوان کرد و گفت: مطالعات اخیر هم نشان داده که فضای مدارس و روابط بین فردی و تعاملات نوجوانان با هم بسیار خشن شده و خشم خود را به راحتی منتقل می کنند که باید گفت این موضوع ناشی از فاصله عاطفی میان اعضای خانواده و به قول علم روانشناسی، ناشی از طرحواره رها شدگی یا طرحواره ناخواستنی بودن است.

**استفاده هدفمند از فضای مجازی با قانون والدینی
استفاده از فناوری های نوین در عرصه ارتباطات، علاوه بر کم کردن فاصله ها و تسهیل در امور زندگی، دستیابی به دانش و ارتقای علمی افراد را افزایش می دهد. این امر مستلزم استفاده درست و صحیح و هدفمند است، امری که با برنامه ریزی ساختاری مناسب از کانون خانواده کلید می خورد و در سطح جامعه پراکنده می شود.
به باور کارشناسان، والدین باید با هدفمند کردن استفاده از فضای مجازی، وقت بیشتری با فرزندان خود سپری کنند و قرار دادن وسایل دیجیتالی در اختیار فرزندان هم باید همراه با کنترل نامحسوس یا استفاده از این وسایل در معرض دید والدین صورت گیرد تا مهارت های ارتباطی بهینه را بیاموزند.
والدینی که کنترلی بر حضور خود در فضای مجازی ندارند و ساعت ها وقت خانواده را در این فضا می چرخند، هرگز نباید توقع داشته باشند که فرزند آنان در این فضاها اوقات نگذراند یا در صورت امکان حرف شنوی داشته و برای اینکه لطمه ای به درس و زندگی شخصی خود نزند،کمتر وقت خود را در این راه صرف کند.
در هر صورت فضای مجازی اگر به صورت مناسب، مورد استفاده قرار بگیرد می تواند جایی برای یادگیری و تعامل اجتماعی باشد اما هرچقدر هم مفید باشد، شانس فرزندان سالم و سلامت داشتن را نباید از والدین بگیرد.

 

5656

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۵۱
  • tjgtpi tjgtpi
قطع دسترسی کمپانی هگزاگون به یک تریلیون چت کاربران فیس‌بوک

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، محققان فرانسوی یک "تیشرت" موسوم به "کاردیواسکین"(Cardioskin) تولید کرده‌اند که به طور مداوم، فعالیت‌های قلب را کنترل می‌کند و مشکلات آن را تشخیص می‌دهد.

تشخیص این مشکلات به محافظت بدن علیه سکته کمک می‌کند و ممکن است به تشخیص علل "سنگ‌کوپ" نیز منجر شود.

در پارچه‌ نخی این پیراهن الکترودهایی تعبیه شده است که فعالیت‌های الکتریکی قلب را کنترل می‌کنند.

کنترل این فعالیت‌ها به طور همیشگی صورت می‌گیرد.

تراشه کوچکی که در تیشرت وجود دارد، نتایج فعالیت‌های قلب را به صورت بیسیم به یک اپلیکیشن که در گوشی هوشمند کاربر نصب شده است، ارسال می‌کند.

این اپلیکیشن قادر است اطلاعات بیمار را با یک متخصص قلب به اشتراک بگذارد.

"کاردیواسکین" می‌تواند ۳۵ مرتبه شست‌وشو شود. این پیراهن برای بهبود تشخیص شرایط خطرناک قلبی از قبیل "فیبریلاسیون دهلیزی" نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

"فیبریلاسیون دهلیزی" شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است که تحریک الکتریکی مسیر مشخصی را در قلب طی نمی‌کند. فیبریلاسیون دهلیزی هنگامی رخ می‌دهد که در دهلیزها موج الکتریکی تحریک، جهت مشخصی نداشته باشد یعنی سلول‌های عضلانی دهلیز به صورت نامنظم تحریک و درنتیجه منقبض می‌شوند. 

این اختلال سبب افزایش خطر ابتلا به سکته قلبی می‌گردد.

حدود یک میلیون نفر در انگلیس به "فیبریلاسیون دهلیزی" مبتلا هستند.

بنا بر اعلام پزشکان انگلیسی، این در حالی است که این اختلال در حدود ۵۰۰ هزار نفر نیز تشخیص داده نشده است. زیرا این افراد علائم مشخصی ندارند.

علت دقیق بیماری نیز مشخص نیست. ولی احتمال دارد، فشار خون بالا، عفونت‌های قفسه سینه، پرکاری تیروئید و مصرف بیش از حد کافئین و الکل از علل بروز "فیبریلاسیون دهلیزی" باشند.

بررسی" نوار قلب"(ECG) که نحوه حرکت موج تحریک الکتریکی در قلب را نشان می‌دهد بهترین و آسان‌ترین روش تشخیص این بیماری است.

یکی از روش‌های تشخیص بیماری استفاده از دستگاهی به نام " هولتر" است. هولتر این امکان را به پزشک می‌دهد که بتواند روند فعالیت قلبی بیمار را در یک دوره زمانی مشخص در دسترس داشته باشد. تشخیص انواع آریتمی حاد و بسیاری از اختلالات دیگر با استفاده از این دستگاه امکانپذیر است.

برای استفاده از این دستگاه، بیماران باید آن را زیر پیراهن خود بپوشند.

در اغلب موارد، بیماران از پوشیدن مداوم دستگاه اجتناب می‌کنند زیرا امکان خوابیدن در شب را برای بیمار دشوار می‌سازد.

تیشرت "کاردیواسکین" با داشتن جنسی از نخ سفید، جایگزین بسیار مناسبی برای "هولتر" است و می‌تواند در۲۴ ساعت شبانه‌ روز مورد استفاده بیمار قرار گیرد.

۱۵ الکترود کوچک تعبیه شده در پیراهن که در ناحیه قفسه سینه قرار گرفته‌اند، ریتم‌های غیر طبیعی قلب را شناسایی می‌کنند.

الکترودهای تیشرت نیز با استفاده از یک باتری کار می‌کنند که به هنگام شست‌وشو به راحتی قابل جدا شدن از پیراهن است.

این پیراهن توسط یک شرکت دارویی فرانسوی به نام "Servier" تولید شده است.

قیمت محصول هنوز مشخص نیست و فعلا تنها در انگلیس در دسترس است.

انتهای پیام

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۴۲
  • tjgtpi tjgtpi
dlugzt

داشتن یک آلبوم عکس دیجیتال درون گجت اندرویدی‌تان با استفاده از اپلیکیشن Project Life – Scrapbooking راهی بسیار جذاب برای حفظ خاطراتتان می‌باشد. این اپ را Becky Higgins LLC برایتان طراحی و به بازار ارائه نموده است. 0
به راحتی می‌توانید تصاویر دلخواهتان را انتخاب نمایید و با کشیدن آن در صفحه درون Project Life قرار دهید سپس با استفاده از ابزارهای ویرایشی آن‌ها را به هر طریقی که می‌خواهید اصلاح نموده و در صفحات مختلف دفترچه خاطرات و یا آلبوم مجازی‌تان قرار دهید. می‌توانید تصاویر را در ابعاد دلخواه برش داده و یا تا جایی که می‌خواهید بزرگنمایی کنید. این تصاویر را در قالب‌های کلاژ بسیار متنوعی می‌توانید جای‌گذاری کنید. در ادامه با انتخاب یک فونت از میان تعداد زیاد و متنوع آن‌ها به اضافه کردن متن موردنظرتان بپردازید و در هر قسمتی از تصاویر که می‌خواهید قرار دهید.نوشته‌هایتان را با فونت‌ها و رنگ‌ها و نیز اندازه‌های مختلف امتحان کنید. برای تصویر پس‌زمینه نیز برایتان مجموعه‌ای جامع و کامل قرار داده شده است. اما اگر دوست داشته باشید تا زمینه شخصی خودتان را داشته باشید می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلفی که تعبیه شده به طراحی قالب دلخواه خودتان بپردازید و آن‌گونه که می‌خواهید از رنگ و طرح زمینه گرفته تا حالت گوشه تصاویر و نیز نوشته‌ها را تنظیم نمایید. در نهایت از صفحات آلبومتان خروجی با فرمت دلخواه گرفته و یا در شبکه‌ها اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۰۵
  • tjgtpi tjgtpi
سونی کتابخوان جدید ۱۰ اینچی با پشتیبانی از قلم معرفی کرد

 

به گزارش خبرآنلاین، این کشف در روستایی مربوط به کشاورزان نوسنگی به همراه ظروف باستانی برای نوشیدنی پیداشده و نشان می‌دهد دسترسی به شیر تازه و گسترش کشاورزی در سراسر اروپا از حدود 9000 سال پیش آغازشده است.{لینک}

قدیمی‌ترین شواهد مربوط به تولید پنیر به حدود 5 هزار سال پیش ‌برمی‌گشت اما کشف جدید قدمت آن را تا 7 هزار سال پیش می‌بَرَد.

محققان می‌گویند تولید شیر و پنیر موجب کاهش مرگ‌ومیر در کودکان شده و باعث شده است تا جوامع کشاورزی از جنوب به سمت نواحی شمالی مهاجرت کنند.

محققان به رهبری سارا مک کلور از دانشگاه پنسیلوانیا با تجزیه‌وتحلیل ایزوتوپ‌های کربن روی اسیدهای چرب در داخل ظروف یافت شده از دو روستای نوسنگی بهنام‌های Pokrovnik و Danilo Bitinj در ساحل دالماتیان در شرق دریای آدریاتیک به این نتیجه رسیدند که آن‌ها پنیر تولید می‌کردند.

جزییات کشف و تجزیه‌وتحلیل آن را اینجا بخوانید.

کشف بقایای پنیر ۷۲۰۰ ساله در کرواسی

کشف بقایای پنیر ۷۲۰۰ ساله در کرواسی

کشف بقایای پنیر ۷۲۰۰ ساله در کرواسی

 

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۵۹
  • tjgtpi tjgtpi
نتیجه نظرسنجی؛ کاربران زومیت تغییرات مک بوک پروهای جدید اپل را کافی نمی‌دانند

باستان شناسان با کشف لاشه 50000 ساله یک ماموت در جزیره کتلنی واقع در سیبری به دنبال اثبات وجود گونه‌ای جدید از ماموت‌ها هستند.

برخی از دانشمندان معتقدند با وجود از دست رفتن شکل طبیعی حیوان در مرور زمان، رنگ‌آمیزی و ویژگی‌های جسمی این لاشه می‌تواند بیانگر گونه‌ای از مینی ماموت‌ها باشد که تاکنون کشف نشده‌اند و احتمالا در آخرین دوره عصر یخبندان زندگی می‌کرده‌اند.

حداکثر ارتفاع مینی ماموت‌های بالغ 2.1 متر بود درحالی که ارتفاع نرمال ماموت‌های معمولی به 4.8 متر می رسد. تاکنون چندین لاشه باستانی در جزیره کتلنی کشف شده است. جزر و مد دریا در این جزیره باعث شسته شدن شن و ماسه منجمد روی لاشه‌های چندین هزار ساله است.

با اینکه برخی از محققان باتوجه به اندازه لاشه کشف شده آن را ماموت نابالغ می‌دانند ولی رییس مرکز باستان‌شناسی سیبری آن را مامومتی بالغ دانسته است. وی همچنین افزود: رنگ موهای این لاشه نمایانگر عدم مشاهده چنین گونه‌ای از ماموت‌ها تا این لحظه است. تصاویر خیره‌کننده از این موجود نشان می‌دهد تنها یکی از عاج‌های حیوان شکسته و دیگری کاملا سالم است.

گونه‌ای جدیدی از ماموت در سیبری کشف شد / عکس

در اکتشافات قبلی در این منطقه و سایر مناطق سیبری تکه‌های از لاشه‌های مینی ماموت‌ها پیدا شده بود ولی این اولین بار است که یک لاشه کامل از این موجود کشف می‌شود. با این کشف باستانی جدید دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که احتمالا بین 50000 تا 22000 سال پیش گونه‌ای جدید از مینی ماموت‌ها در نزدیکی قطب شمال به وجود آمده‌اند.

نکته جالب در مورد جزیره کتلنی کاربرد امروزه آن است که به عنوان یکی از پایگاه‌های توسعه و آزمایش طرح‌های نظامی ولادیمیر پوتین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2323

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۹ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۰۹
  • tjgtpi tjgtpi
یک ایرانی در میان ۴ برنده جایزه نوبل ریاضی ۲۰۱۸

کم‌تر از یک دهه است که استودیوهای بازی‌سازی در ایران به‌عنوان بنگاه‌های حرفه‌ای تولید بازی‌های ویدئویی شکل گرفته‌اند و در اثر این اتفاق نشانه‌هایی از ظهور یک صنعت بازی‌سازی داخلی بروز کرده است. یکی از عوامل شکل‌گیری این اتفاق رشد پلتفرم موبایل به‌عنوان بستری جدید برای بازی کردن بود. ساده‌تر و کوتاه‌تر بودن زمان توسعهٔ بازی روی موبایل و هم‌زمان شکل‌گیری پلتفرم‌های بومیِ عرضهٔ دیجیتال بازی بر این بستر باعث شد تا اولین تجربه‌های تولید بازی‌های باکیفیت ایرانی شکل بگیرد و محصولاتی در این حوزه تولید شوند که در گام نخست توان جذب کاربران ایرانی را داشتند. اما پس از شکل‌گیری، این استودیوهای بازی‌سازی رشد چندان مطلوبی را تجربه نکرده‌اند؛ به این معنا که نه بر تعداد این استودیوها آن‌گونه که باید اضافه شده است نه استودیوهای موجود و محصولات آن‌ها از دیدگاه کمی و کیفی رشد دلخواه را تجربه کرده‌اند.

در این راستا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان نهاد اصلی سیاست‌گذار و متولی این حوزه دست‌به‌کار شد تا موانع رشد این صنعت از پیش پای فعالان آن بردارد. برای این منظور کارهای مختلفی انجام شد از جمله ارائهٔ کمک‌های مالی به بازی‌سازان برای اجرای پروژه‌هایی که در دست انجام داشتند و برگزاری نمایشگاه و جشنواره برای رونق دادن و معرفی بهتر بازی‌های ایرانی به مخاطبان آن. برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای TGC یکی دیگر از اقدامات بنیاد برای کمک به رشد صنعت بازی‌سازی ایران بود که در سال ۹۶ با همکاری Game Connection فرانسه برای اولین بار در تهران برگزار شد. رویدادی هزینه‌بر که هدف اصلی آن عبور بازی‌سازان ایرانی از مرزهای داخلی و دسترسی آن‌ها به بازار بین‌المللی برای عرضهٔ محصولات‌شان بود.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امسال در حالی برای برگزاری دومین دورهٔ نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای TGC آماده می‌شود که طی یک‌سال اخیر سؤال‌ها و تردیدهای جدی درمورد دستاوردهای این رویداد در دورهٔ اول برگزاری آن از سوی فعالان و منتقدان این حوزه مطرح شده است.

یکی از سؤال‌های ریشه‌ای این است که بازی‌های تولید داخل در چه سطحی از کیفیت قرار دارند و میزان و ظرفیت رقابت‌شان با بازی‌های خارجی چگونه است؟ از این‌رو، هر نوع تلاش برای دست‌یابی به بازار بین‌المللی و هزینه‌کردهایی در این زمینه، باید به‌گونه‌ای انجام شود که محصول ایرانی در صورت رفع موانع موجود، امکان رقابت در خارج از مرزهای ایران را داشته باشد. اقدامات بنیاد در راستای تصویب قانون دریافت تعرفهٔ ۱۰ درصدی از معدود بازی‌های خارجی که به‌صورت رسمی در بازار ایران عرضه شده‌اند در واقع به‌نوعی گواه بر این موضوع است که تصمیم‌سازان این نهاد، خود کم‌تر به محصول ایرانی باور دارند. بنابراین عقلایی بودن تصمیم برای دست‌یابی به بازار خارجی و تلاش و هزینه کردن برای این هدف، باید متناسب با شناخت درست و واقعی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تنوع و متکثر اهالی این حوزهٔ کاری در ایران باشد.

اما سؤال این است که برای رسیدن به کیفیت لازم به‌منظور ایجاد توان رقابت در سطح بین‌المللی چه باید کرد؟ به عبارت دیگر علت ریشه‌ای ناتوان بودن صنعت داخلی برای تولید بازی‌هایی باکیفیت موردنظر چیست؟ پاسخ این سؤال در یک جمله نیاز بیشتر استودیوهای بازی‌سازی ایرانی به کسب دانش و تجربهٔ بیشتر در همه حوزه‌های دانشی مرتبط با بازی‌سازی است.

تحقیق و مطالعه، طراحی فنی، طراحی هنری و انیمیشن، برنامه‌نویسی، سناریونویسی، توزیع، بازاریابی و ... حوزه‌های دانشی هستند که بازی‌سازی ما نیاز دارد در آن رشد و بالندگی بیشتری پیدا کند و تقویت شود. مشخص نیست که چرا انیستیتوی ملی و مرکز رشد بازی‌سازی که در راستای تقویت بازی‌سازان در این حوزه‌ها و تربیت نیروی انسانی برای فعالیت در این صنعت شکل گرفتند و شروعی نسبتاً امیدبخش داشتند، در چند سال اخیر قدری به حاشیه رانده شده‌اند؛ نهادهای نوپایی که تلاش داشتند تا با آموزش اصولی، فعالان این عرصه را به دانش مورد نیاز مسلح کنند.

با این اوصاف به‌نظر می‌رسد که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باید قدری بیشتر تأمل کند و بودجهٔ خود را در مسیر آموزش صحیح متمرکز سازد. احیای نهادهایی هم‌چون انیستیتو و مرکز رشد، ایجاد و توسعهٔ رشته‌های بازی‌سازی در دانشگاه‌های ایران و نیز ایجاد ارتباط اثربخش میان آن‌ها با بدنهٔ صنعت به‌نحوی که مثلاً دانشجویان این رشته‌ها در نقش کارآموز در استودیوهای بازی‌سازی به فعالیت بپردازند، بی‌تردید مسیر درست رشد علمی و پایدار این صنعت خواهد بود. مسیری که می‌تواند به تولید بازی ایرانی با توان رقابت در بازار خارجی منجر شود و تنها آن زمان خواهد بود که برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای TGC مفهوم پیدا می‌کند و می‌تواند نتایجی ملموس و مؤثر در پی داشته باشد.

* کارشناس بازی‌های ویدیویی

6464

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۸ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۱۷
  • tjgtpi tjgtpi
رباتی که صاف ایستادن را گوشزد می‌کند!

سیدرمضان موسوی در گفت‌وگویی با اشاره به فوران احتمال آتشفشان دماوند، اظهار کرد: علائمی که نشان دهد آتشفشان دماوند فعال شده است در منطقه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دماوند یک قله آتشفشانی است که بیش از ۲میلیون سال فعالیت آن آغاز شده و آخرین فعالیت آن نیز مربوط به 40 هزار سال قبل است.

این زمین شناس با اشاره به اینکه در این مدت زمانی قله دماوند ۸ شرایط فیزیکی و شیمیایی را گذرانده و انواع خاصی از مواد آتشفشانی را از دهانه خود خارج کرد، گفت: دماوند یک قله آتشفشانی مخروطی شکل است که از لایه‌های مختلفی تشکیل شده و انواع خروجی سنگ‌ها در لایه‌های آن قابل مشاهده است.

احتمال فعالیت مجدد آتشفشان دماوند

وی در پاسخ به این سوال که آتشفشان دماوند امکان فعالیت مجدد دارد یا خیر، اظهار کرد: این احتمال وجود دارد چرا که تعداد زیادی آتشفشان در جهان وجود دارد که خاموش بوده و به ناگاه فعال شده اند، به همین دلیل احتمال فعالیت آتشفشان‌ها پس از سال‌ها وجود دارد و دماوند نیز یک آتشفشان نیمه فعال و جوان، مربوط به دوره چهارم زمین شناسی(کوآترنر) است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: از دلایل نیمه فعال بودن آتشفشان دماوند می‌توان گفت که وجود چشمه های آب گرم با دمای بیش از ۶۰ درجه سانتی گراد و همینطور خروج گازهای سمی از دهانه آن دلایل فعالیت این آتش فشان است.

علایم فعلی نشان از فعالیت جدی و نزدیک این آتشفشان ندارد

موسوی با بیان اینکه امکان فعالیت جدی با خروج گدازه ها و آب های گرم وجود دارد، تصریح کرد: زمان آغاز دقیق فعالیت آتشفشان دماوند نیازمند مطالعه بسیار جدی و با تجهیزات پیشرفته و به روز دنیا است.

این زمین‌شناس با بیان اینکه علائم فعلی نشان از فعالیت جدی و نزدیک این آتشفشان ندارد، گفت: از علائم آغاز آتشفشان، تغییر محل چشمه های آب گرم و سرد، زلزله های مختلف در اطراف منطقه، رفتارهای غیرطبیعی از حیوانات، موجودات و همینطور تغییرات پوشش گیاهی در منطقه است که خوشبختانه تاکنون این علائم در منطقه مشاهده نشده است.

پیامدهای ناشی از آتشفشان دماوند مشخص نیست

موسوی در پاسخ به این پرسش که فعالیت آتشفشان چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد، گفت: چون نوع رفتار دماوند برای آتشفشان مشخص نیست نمی‌توان پیش‌بینی کرد که از دهانه آن گدازه سرازیر می‌شود یا خیر و یا اینکه خاکسترهای آتشفشانی و سنگ های ریز و درشت فوران می‌کند.در مجموع اگر آتشفشان دماوند فعالیتی داشته باشد باید علائمی مثل حرکت دامنه ها(مواد رسوبی)، رانش در جاده هراز، سرازیرشدن سنگ و ناپایداری در دامنه‌ها وجود داشته باشد که تاکنون این علائم مشاهده نشده است، پس آثار جدی از فعالیت آتش فشان دماوند وجود ندارد.

2323

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۷ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۳۰
  • tjgtpi tjgtpi
تصویر رونمایی رسمی ناسا از تلسکوپ جیمز وب که ۳۰ مارس ۲۰۲۱ پرتاب خواهد شد

 

به گزارش خبرآنلاین، هدفون 350 دلاری سونی که از سپتامبر قابل‌خرید خواهد بود، سومین نسل خود محسوب شده که بازطراحی مدل XM2 است که سمعک و گوشش فنجانی آن در گوش متفاوت از قبل و کمی نرم‌تر شده است.{لینک}

اما کیفیت هدفون ارتقاءیافته و رقیب خود، بوز / Bose با هدفون Bose QuietComfort 35 II را در بخش هدفون ضد نویز پشت سر گذاشته است، هرچند بوز 235 گرم و سونی 254 گرم وزن دارند.

همچنین پورت میکرو یو اس بی تبدیل به یو اس بی تایپ سی در مدل XM3 شده است که شارژ سریع‌تر را به کاربر هدیه می‌کند و با 10 دقیقه شارژ می‌توان 5 ساعت موسیقی گوش کرد.

هدفون جدید سونی بهترین در بخش ضد نویز

عمر 30 ساعته این هدفون با یک‌بار شارژ در خور توجه است. سه میکروفون با فیلتر مخصوص نویز را در پس‌زمینه گرفته و هنگام مکالمه تلفنی صدای خوبی را ردوبدل می‌کند.

 

مینی اسپیکر 35 دلاری سونی

سونی همچنین مینی اسپیکر بی‌سیمی را برای کاربران جوان رونمایی کرد تا با وصل کردن آن به کیف مدرسه یا دانشگاه یا هنگام کوهنوردی، از صدای موسیقی لذت ببرند.

اسپیکر جمع‌وجور به نام SRS-XB01 اکتبر به قیمت 35 دلار راهی بازار می‌شود و ضد آب با استاندارد IPX5 تعریف‌شده و 6 ساعت عمر دارد.

از طریق میکروفون تعبیه‌شده روی آن می‌توان مکالمه کرد و در 4 رنگ آبی، قرمز، سفید و مشکی عرضه می‌شود.

اسپیکر ۳۵ دلاری سونی روی کیف‌تان در ایفا ۲۰۱۸

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۶ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۲۴
  • tjgtpi tjgtpi
آرامبخشی که اعتیادآور نیست

اگر نویسنده، شاعر و یا آهنگساز هستید حتما اپلیکیشن Lyric Notepad برایتان بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. این اپ برای کاربران اندرویدی توسط استودیوی Kenny Mc طراحی شده است.0
برای نوشتن متن آهنگ و یا شعرها در هر مکان و زمانی که هستید دیگر نیازی به وجود کاغذ و قلم نخواهید داشت چرا که با استفاده از این اپ به راحتی در محیطی زیبا و متناسب با نوع نوشتارتان آنچه که در ذهنتان می‌گذرد را می‌توانید پیاده نمایید. در این اپ هنگام نوشت شعرها می‌توانید ببینید که رنگ قافیه‌ها متفاوت بوده و این یعنی به صورت خودکار برایتان قافیه‌ها را مشخص می‌نماید. می‌توانید رنگ دلخواهتان را به سلیقه خودتان انتخاب نمایید.در Lyric Notepad انواع الگوهای خاص برای نوشتن شعر و متن رپ نیز برایتان نشان داده می‌شود و بعد از انتخاب آن‌ها شمارنده هجایی نیز فعال خواهد شد تا در هر الگو و الگریتمی به شمارش هجاها بپردازد. در هنگام نوشتن موسیقی نیز می‌توانید به صورت همزمان آن را گوش دهید تا راحتتر به نوشتن بپردازید و نواقص و ایرادات را در همان لحظه رفع نمایید. می‌توانید حالت اندازه‌گیری را انتخاب نمایید تا تمامی گام‌ها بر روی جای صحیح خود قرار بگیرند. در ادامه به ثبت و ضبط اطلاعاتی که وارد نموده‌اید بپردازید تا بتوانید در زمانی دیگر نیز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۵ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۳۹
  • tjgtpi tjgtpi